تاریخ انتشار : شنبه 22 آبان 1395 - 18:36
کد خبر : 9435

انجام ۷۹ هزار جراحی در رشت

انجام ۷۹ هزار جراحی در رشت

جارستان-رئیس جامعه جراحان گیلان با بیان اینکه توانمندی‌های این استان در بخش درمانی بسیار بالاست، گفت: سال گذشته ۷۹ هزار نفر در رشت مورد انواع جراحی قرار گرفتند.  عبدالحسین صابر پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران در مرکز آموزشی درمانی رازی این شهر با بیان اینکه جامعه جراحان گیلان از سال ۷۴ تشکیل شد

جارستان-رئیس جامعه جراحان گیلان با بیان اینکه توانمندی‌های این استان در بخش درمانی بسیار بالاست، گفت: سال گذشته ۷۹ هزار نفر در رشت مورد انواع جراحی قرار گرفتند.

 عبدالحسین صابر پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران در مرکز آموزشی درمانی رازی این شهر با بیان اینکه جامعه جراحان گیلان از سال ۷۴ تشکیل شد و فعالیت خود را آغاز کرد، اظهار کرد: با تشکیل انجمن جراحان برنامه‌های متنوعی در زمینه همکاری پزشکان متخصصان و فوق تخصص در این زمینه برگزار شد.

وی با بیان اینکه در طول تاسیس جامعه جراحان حدود شش کنگره در مبحث جراحی برگزار شد، افزود:هر ماه سمینارهایی در بیمارستان‌های دولتی و خصوصی برگزار می‌شود.

رئیس جامعه جراحان گیلان با اشاره به اینکه این استان در گذشته به لحاظ جراحی عروق جایگاهی نداشت و بیماران برای مداوا به تهران عزیمت می‌کردند، ادامه داد: اکنون بخش جراحی عروق با  همت و هزینه شخصی دکتر حسین همتی در بیمارستان رازی رشت راه‌اندازی شده و وی در این زمینه به دستاوردهای خوبی دست یافته است.

وی با تصریح بر اینکه جراحی عروق در بیمارستان حشمت و کلیه بیمارستان‌های خصوصی رشت انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: حتی از کشورهای همجوار نیز برای درمان به استان گیلان مراجعه می‌کنند.

صابر یادآور شد: مردم در گذشته رضایت خاطری از بیمارستان پورسینا رشت نداشتند اما امروزه بسیاری از بیماران از جمله افراد تصادفی به آن مراجعه می‌کنند و سال گذشته تعداد ۲۰ هزار و ۸۸۰ بیمار ترومایی به پورسینا مراجعه کرده و تحت مداوا قرار گرفتند که از این تعداد، ۳۶۰ نفر فوت کردند.

وی با بیان اینکه سال گذشته بالغ بر ۷۹ هزار نفر در رشت مورد انواع جراحی قرار گرفتند، یادآور شد: از این تعداد، ۱۱۹ مورد به فوت انجامید که در مقایسه با آمار کشوری بسیار رضایت‌بخش بوده و این موضوع نشان‌دهنده ظرفیت بالای درمانی و تجارب همکاران است.

رئیس جامعه جراحان گیلان با اشاره به اینکه یک‌هزار و ۲۵۳ پزشک عمومی و حدود ۸۰۰ پزشک متخصص و فوق تخصصی در رشته‌های مختلف در شهر رشت مشغول به فعالیت هستند، متذکر شد: رشت به لحاظ درمانی در جغرافیای خاورمیانه حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

خبرگزاری فارس از رشت،

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.